Få styr på maven inden indlæggelse

Nogle gange kommer vi mennesker ud for, at vi skal indlægges på hospitalet. Det kan naturligvis komme pludseligt, uden at vi kan forberede os på det - vi kan brække benet, få blindtarmsbetændelse, eller der kan ske noget andet akut, der kræver, at vi skal tilbringe en nat eller flere på hospitalet.

Maven kan blive nervøs

Andre gange kan vi forberede os på et ophold på hospitalet. Hvis vi skal have udskiftet en hofte, opereres for en svulst eller have foretaget en plastiskkirurgisk operation - ja, så ved vi det i forvejen og kan forberede os på det. Så kan det være en god idé at få styr på en måske lidt nervøs mave med Hidrasec, som kan regulere maven.

Tryghed ved indlæggelse

Når man kan have brug for at få styr på maven, inden man skal indlægges, skyldes det som oftest, at man er nervøs for, hvad der skal ske. Men her er det vigtigt at sige, at danske hospitaler har en høj grad af patientsikkerhed. Det gælder både offentlige og private hospitaler. Og man har som patient gode muligheder for at få alle de informationer, man har brug for, inden man skal overgive sig i personalets vold og blive opereret.

Mange er også lidt nervøse for bedøvelsen. Det er der ingen grund til. I dag er bedøvelsesmidlernes meget effektive og blidt virkende. Hvor man før i tiden havde det skidt efter en bedøvelse, er man i dag hurtigt frisk igen og har sjældent nogle eftervirkninger af at have været bedøvet.

17 Dec 2021